23 Temmuz 2011 Cumartesi

Sosyal Hayat ve Yestus

Aslında dersaneler çok garip ve bir o kadar ilginç kurumlar. Okul yok dersane var sanki. ya da dersane herkes için sosyal bir ortam olmuş. Ya da ne bilem ben. Dersane çıkışı bir süre bekledik bugün bir arkadaşla da ordan girdim bu konuya. Eskiden daha doğrusu öss hazırlığı zamanlarında dersane çıkışları, lise çıkışları beklenirdi. O kadar okul okuduk, hala okuyoruz, dersane çıkışı bekliyoruz. Biraz daha kassak internet kafeye kantır oynamaya gidilir, o kadar ya o kadar. Kasmadan pes'e de gidilir şimdi ama kantır lisede olan bir mevzu yahu. Şimdi dersanelerle dışarıda beklemenin ilgisi nedir bilmem, onu da sen düşün sevgili okur. Okur da ne okur ya, bu "okur" kelimesi muhtemelen "yazar"dan sonra türetilmiştir. Çünkü çok havada kalıyor, eğreti duruyor. bloksporun %67'lik ABD vatandaşı okurlarını düşünerek bu yazıyı İngilizce yazsam hatta Amerikan ingilizcesiyle yazsam baya göze girerim o memlekette ama benim ingilizce'nin nefesi yetmeyebilir. İngilizce demişken dün bir japon çiftle geçen diyalogumu aktarayım. Dersaneden çıkmışım, kaldırımda yürürken bir çift bana doğru yaklaştı. Çekik gözlü olunca Japon olduğunu düşündüğüm (belki ABD'de yaşayan kırgız türk'üdür orasını bilemem) çift aynı anda "sea life??" diye sordu. (biz Cumhuriyet meydanındayız bu arada) Ben de ÜDS notuma güvenerek "you can't go by walking" dedim. "Bus number?" diye kadın sordu bu sefer, o anda aklımdan zaten yüzbin tane mesele geçiyor, sorulacak bi otobüs number kalmıştı. O milisaniyeler içinde ingilizce çekimler, phrasal verbler filan neler neler geçti aklımdan anlatamam. Bu arada turistlerle aramızda sessizliği koruyoruz, düşündüm düşündüm, sonra "i don't know it which is went to hotel" dedim gibi geldi. Çift benden sessizce, hiç birşey demeden uzaklaştı. Ben de onlara sealife'a yürüyemeyeceklerini söyleyerek yardımcı olmanın gururuyla yoluma devam ettim. Dersanelerin hayatımıza kattığı sosyallik işte...

2 yorum:

orçay dedi ki...

geçen bana da bi otobüs nambır sordular "i don't know bus number but you can wait there and you can ask driver" dedim, pek iplemediler beni ;p senin tavsiye iyiymiş ama için rahat olsun :D

whosayin dedi ki...

abi sen en azından yol yordam öğretmişsin, o eksik kaldı bende :P